Vaccination, förkylning men mycket glädje...

Noah fick sin årliga vaccination förra veckan uppe på barnmottagningen. Allt gick superbra! Han hade dessutom farfar med sig. Tanken från början var dock att farmor och farfar skulle ta hand om lillebror medan mamma och Noah var på sjukhuset men det blev ändrade planer. Noah tyckte det var bäst att farfar följde med till sjukhuset...och så blev det :)
 
Nu har dock Noah blivit förkyld igen med den återkommande jobbiga höst/vinter hostan. Han har lite känsligare luftrör tillföljd av sin förkylningsastma men han klarar hostan relativt fint nu när han blivit äldre. Hans goa läkare Olof har även justerat och lagt till lite medicin vilket verkar fungera. Så länge Noah kan undvika inläggning på sjukhuset är vi väldigt tacksamma och glada.
 
Förresten är ord som gammal, liten, stor etc. ytterst viktiga ord. När Noah var hos tandläkaren för någon månad sedan sade den kvinnliga tandläkaren följande: "jag har nog aldrig träffat en så liten kille som varit så duktig"
Noah noterade inte riktigt komplimangen utan replikerade: "jag är inte liten, jag är en stor kille".
 
När jag säger "jag älskar dig Noah" så svarar han ibland "jag älskar dig, jag älskar lillebror, jag älskar mamma....och jag älskar mig själv". Jag blir glad när jag hör det. Jag blir glad av tanken på att han älskar sig själv precis som han är. Jag hoppas att det håller i sig hela livet. För en finare och goare kille finns inte! Han är min lilla (förlåt stora) superhjälte...mycket starkare än bamse, mycket bättre än superman, spiderman och fantomen tillsammans.
 
Ta hand om Er!
 
Allt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback