Barn lär sig snabbt

Barn lär sig snabbt. Det fick vi erfara idag då pappa stängde av DVD:n med foten. Noah skulle givetvis göra likadant. Skillnaden var väl att Noah försökte sparka på on/off knappen. Det gick inget vidare. Ändå stod han där och försökte i ett par minuter innan mamma fick honom på andra tankar. Det såg rätt skojigt ut...

Ni som läst de tidigare inläggen har förstått att Noah tar på sig ett stort ansvar vad gäller städningen :). Det blev ännu mer påtagligt igår. Pappa satt i soffan med sina innetofflor varpå Noah satte sig bredvid tofflorna och grymtade till. Pappa tog då av sig ena tofflan men Noah forsatte grymta tills båda tofflorna var av. Därefter tog han en toffla i vardera hand och marscherade bort till skostället och slängde ner dom framför det. Med andra ord: Inga skitiga skor i min lägenhet. Detta intresse för städning har han, enligt sin mamma, inte ärvt utav sin pappa.

Idag publicerades för övrigt reportaget om Noah och Jack i Barometern. Det blev helt ok. Som en superkort sammanfattning av Noahs och Jacks första levnadsår! Fotografen tog riktigt fina bilder på de tuffa killarna

God natt! ♥

Kommentarer
Postat av: Anni

Hej Hilda och Rikard!



Såg igår kväll att ni hade skapat en blogg, ville så gärna läsa, men var tvungen att åka till jobbet. På jobbet har de spärrat de flesta sidorna, så även blogg.se



Slog på datorn nu imorse när jag kom hem och satte mig och läste allt. Tårarna rinner. Helt underbart fint skrivit. Kan inte ens i min vildaste fantasi förstå vad ni har gått/går i genom. Ni har i allafall fått världens sötaste liten Noah. Otroligt lik er båda två! =)



Ni ska veta att jag tänker på er ofta, väldigt ofta. Tyvärr så är ens vardag hela tiden full och det blir aldrig att man lyfter telefonen eller tar sig till Kalmar. Tyvärr! När min C uppsats är inlämnad i mitten av mars vill jag jättegärna komma och hälsa på. Ni är mer än välkomna till Växjö med. Förhoppningsvis (om vi hittar lägenhet) så blir Jonas och jag sambos till sommaren. Roligare att ha besök på några större kvm än 34 =)



Nu ska jag hoppa i säng för några timmars sömn, innan det är dags för sista natten. Väntar med förtjusning på nästa inlägg!



Hoppas det är bra med er båda två förövrigt. Kramar / Anni

2010-02-14 @ 08:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback